PARALEL PARK NASIL YAPILIR.?

79f026f73e813a824efd0fdf94273a30park11PARALEL PARK NASIL YAPILIR.?

 Şehir içi araç kullanırken en büyük sorunlardan biri park etmektir. Kapalı veya açık park yerlerinin her cadde üzerinde bulunmaması ve girip çıkmanın zaman kaybettirmesi çoğunluğun başka park etme seçeneklerini aramasına yol açar. Şehir içi otomobil kullanımlarında özellikle cadde üzerinde park edebilmek trafikte en çok rastlanılan park etme yöntemidir. Aracımız cadde üzerine park edebilmek bize kolaylık sağlamakla birlikte park etmenin en zor şeklidir. Arasına park ettiğiniz araçlarla kesinlikle aynı hizada olmanız aracınızın trafiği aksatmaması ve aracınıza çarpma olasılığını en aza indirdiği için mutlak bir şarttır. Aynı zamanda da kaldırıma çok fazla yaklaşmamak gerekir ki buda araca inip binmeyi çok etkilemektedir.

 

Artık birçok araçta bulunan park sensörleri paralel parkta çok kolaylık sağlamakla birlikte eğer tecrübeniz yoksa ve yöntemini bilmiyorsanız paralel park edebilmek çok zordur. Özellikle sedan bir otomobille park etmek aracın boyutları nedeniyle zorlaşmaktır.

 

Artık otomobil üreticileri paralel park edebilmek için otomatik sistemler sunmaya başlamış olmakla birlikte piyasada standart bir donanım halen olamamıştır.

 

 

Paralel park etmenin kuralları.

 

1.Yeterli boşluk varmı?

 

Eğer park edebileceğiniz bir boşluk bulduysanız mutlaka boş yerinin yanında yavaşlayarak veya durarak aracınızın boyutlarıyla karşılaştırmalısınız. Ayrıca bu hareketinizle o boşluğa park edeceğinizi diğer sürücülere göstererek başka bir aracın boşluğa girmesinede engellemiş olursunuz.

 

Paralel park etmenin birinci koşulu park yerine geri geri girmektir. Ancak bu hareketi yapabilmek için öndeki aracın yanında durup geri geri gitmek için hazırlık yapmanız gerekir ve bu manevra aracınızın yolu kapatmasına neden olabilir. Hem bu manevrayı yapmaya hazırlanırken bir başka aracın arkanızdan boşluğa girmesi için fırsat vermemek hemde trafiğin rahatlamasını beklemek için mutlaka boşluğun yanında bir süre durarak müsait zamanı bekleyin.

 

 

Bu bekleme süresinde boşluğu aracınızla karşılaştırın ve boşluğun sizin aracınızdan en az 1.5-2 metre daha büyük olduğundan emin olun. Çünkü aracınızın boyu ile aynı mesafedeki bir boşluğa aracınızı paralel park etmeniz mümkün değildir.

 

2.Öndeki aracın yanında durun.

 

Öndeki aracın yanında durun ve geri vites takarak arkanızdaki trafiği tekrar kontrol edin. Yandaki araca fazla yaklaşmamaya dikkat edin. Sizin arka tampon hizanız yandaki araçtan 15-20 santim geride olursa daha rahat geri manevra yaparsınız.

 

3.Direksiyonu tam sağa çevirin.

 

Trafik müsait olduğu zaman çok yavaş geri harekete başlayın ve direksiyonu tamamen sağa çevirin. Aracınız duruyorken direksiyonu çevirmeyin. Hareket halinde tekerlerin dönmesi daha kolaydır ve direksiyon hidrolik sistemi araç duruyorken motoru zorlayabilir hemde duran lastikleri çevirmek lastiklere zarar verir. Elbette sağınızdaki park halindeki aracıda sağ aynanızdan sürekli kontrol etmelisiniz.

 

Ön kapınız sağınızdaki park halindeki aracın arkatamponu ile aynı hizaya gelince direksiyonu toplayın ve tam düz hale getirin ve geri gitmeye devam edin.

 

4.Sağdaki aracın arka tamponunu kurtarınca tam sol yapın.

 

Direksiyon tam düz konumda geri manevraya devam ederken öndeki park helindeki aracın arka tamponunun sizin ön tamponu kurtardığı anda direksiyonu tam sol yapın ve arkadaki park etmiş araca mümkün olduğunca yaklaşırken aracınızın kaldırıma paralel olduğu anda direksiyonu toplayarak geri gitmeye devam edin. Aracınızın arkasında park sensörleri varsa işiniz çok kolay olur.

 

5.Park yerinde ön ve arkada eşit boşluk bırakın.

 

Arkadaki araca yaklaştığınız için aracınız boşluğu ortalayacak şekilde öne alın ve boşluğu ortalayın. Aracınızın diğer araçlara aynı hizada olduğuna emin olun. Bunun için birkaç ileri geri manevra yapmak gerekirse üşenmeyin.