SİZDEN GELEN SORULAR

Teknik sorularınızın yanıtlar

Hocam otomobilde direksiyon simidi kaç tur döner ve tekerlekleri ne kadar döndürür aceba,? teşekkürler.

Mustafa Eren

AHMET06   sevgili Mustafa Eren sorunuzun yanıtı aşağıdaki link sayfamdadır saygılar.

https://ahmet06com.wordpress.com/direksiyon-nedir-nasil-calisir/

ALAADDİN

2008 Toyota corolla triptonik viteste E R N harfleri mevcut parkta hangi konumda bırakmamak gerekir teşekkürler.

AHMET06

Toyota corolla triptonik
mmt şanzumanda vites e simgesi ?
Park ederken M1 yada E de bırakınız. böylece aracınız viteste bir şekilde stop etmiş olacaksınız. el freninin yetersiz kalabileceği rampa yada kaygan zeminlerde aracınızın kaymamasını sağlayacaktır. E de stop ettiğinizde kısa bir süreliğine E 1 şeklinde bir simge ekranda çıkacaktır , bu da aracınızın 1. viteste takılı olduğunu bildiriyor.

Ancak tekrar çalıştırmak istediğinizde N konumuna almalısınız, aksi taktirde araç çalışmaz.

Keyifli sürüşler..

AHMET06

Toyota corolla triptonik
E nedemek? M nedemek? farklari nedir?

Genellikle eski nesil tork konvertörlü, tiptronik olmayan otomatik şanzımanlarda, dik yokuş çıkış/iniş modu olarak vites yolu altında S (Slow) L (Low) gibi modlar uygulanmaktadır.

Tork konvertörlü ve CVT otomatik şanzımanda P R N D L + M (Tiptronik)
MMT – türü otomatik şanzımanlarda R N E + M (Tiptronik)

Yani D ile E veya bazı markalarda A gibi harflerle belirtilsede hepsinin görevi aynıdır. Sonuç olarak, daha az harfle daha az kafa kurcalamakta

D – Direkt Drive
E – Economic Drive
A – Automatic Drive (Ford Fiesta MMT)

Yeni nesil otomatiklerde, Vites kolundan uzakta olan Es veya E/S modu düğmesi de Eko drive ile Spor Drive arasında seçim sunarken, sahip olduğu vites sayısının tamamına manuel olarak kumandaya izin veren (M) tiptronik uygulamaya da yer verilmiştir

Aslında MMT daha basit.
İleri(E)-boş(N)-geri(R) var. Normal vites mantığı.

 

MUSTAFA

Merhaba,aracımı yeni aldıgım icin arazi vitesinin nasıl kullanıcagımla ilgili pek fazla birsey bilmiyorum,forumlarda biraz arastırdım ama WJ için bulamadım.Kullanma kılavuzunda 4 all time dan 4 Lo ya geçişi anlatmıs fakat tam olarak anlayamadım, araç hızı 3-5 km/h iken, vitesi boşa alın diyor,yani normalde kullanılan vitesi benzinli araçlardaki sağ taraftakini boşa alıcam,daha sonra 3-5 km/h hızda iken arazi sanzumanı vitesini 4 loya getiricem,fakat arazi vitesindeki geçişte N de duraksamıycam,,iki viteste bosta olursa dişliler hasar görebilirmiş,daha sonra neler yapmam gerekiyor,yani 4 lo ile giderken vites otomatik mi gecer,yoksa benzinli aractaki sagdaki viteste konumu degistirmeli miyim?1 ve 2 konumunu zor kosullarda kullanın diyor,arazide yani 4 loda ve 4 all time da da 1 ve 2 yi kullanabilir miyim?Arazi vitesini asfaltta düz yollarda denemek sakıncalı diye biliyorum,lastiklerde asınırmıs,sehirde sadece deneme amaçlı yavas gidecek sekilde kullanma sansım yok mu?Ya da toprak düz yolda deneyebilir miyim?4 lo dan 4 all time a yine aynı yöntemle mi geciyoruz,intenette bazı forumlarda okumustum dogru olup olmadıgını bilmiyorum wjle ilgili yazı bulamadım ama baska bi jeepte araziden diger vitese geciste geriye vitese takıp 10m filan gidilmesi gerekir diyordu.Son bi sorum daha olucaktı,Aracı 4 all timeda kullanırken örnegin aracı park ederken D den R ye alırken frene düz yolda dahi olsa basıp geciş yapsam vites daha yumusak mı gecer,cünkü frene basmadan daha fazla hissediyorum,zaten arac durmadan vites gecisi yapılmaz. D den N ye alınca frene basıp hemen frenden cekipte R ye mi alsam,daha once otomatik vites kullanmadıgım icin acemiligim var.

AHMET06

Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 Wj 2001 Arazi Vitesi Kullanımı Nasıl Olmalı?

3-5 km/h hızla gitmenize gerek yok, ama maksimum gidebileceğiniz hız da budur. Aracı durdurun, normal vitesi N’ye alın ve arazi vitesini seri bir şekilde 4Lo’ya getirin. Bazı araçlarda çok zor geçtiği de olur, acımak yok o arazi koluna. Dururken geçerseniz bazen metal sürtünme sesi gelebilir, normaldir. Az biraz hareket varken geçiş yaparsanız bu sesi engelliyorsunuz sadece ama bir faydası da yok. N konumuna sadece araç çekilirken vs alınır.

Çok dik bir yokuş inerken 4Lo arazi vitesi, 1 veya 2 de normal vitese takarsanız çok yavaş ve güvenli bir iniş yaşarsınız, ya da çok dik çıkışlarda devri korumak için 1-2 yapılabilir yine. Onun dışında 4Lo’dayken D’ye alıp offroadınızı yapabilirsiniz.

Araç 4Lo’da iken zaten maksimum hızınız 40-50 civarı olacaktır o yüzden şehirde süremezsiniz. Ayrıca arka kilit vs varsa U dönüşü yapmanız çileye dönüşür. Arazide değilseniz ve şehir içinde karda falan saplanmadıysanız hiç gerek yok.

R olayını tam anlayamadım ancak doğrusu D ile tam durup sonra R’ye atmanızdır. Yani D ile giderken boşa alıp durunca frene basmadan R falan yapmayın. Vites geçişlerinde ayağınız hep frende ve araba tamamen duruyor olsun. Hareket halindeyken de N konumuna almamaya dikkat edin.