TEKNİK GERİ GİTME. AYNALARI KULLANMA VE GERİ MANEVRA YAPMA KURALLARI

1 – Geri giderken kural olarak sağ sinyal lambası yakılır. Özellikle, yoğun trafikte daha belirgin olmak için dörtlü ikaz lambaları da yakılabilir. Siz aracınızın dörtlü ikaz lambalarını yakınız.
2 – Aracınızı geri vitese takınız. Siz geri vitese taktığınızda, aracın arkasında bulunan beyaz renkli geri vites lambaları yanar. Arkadan gelen araçlar aracınızın dörtlü ikaz ve geri vites lambalarının birlikte yandığını gördüklerinde sizin geri gideceğinizi anlayıp ona göre davranırlar. Aracınızın arkasına yanaşmazlar.
Not1: Geri vites lambalarının çalışıp çalışmadığını peryodik olarak kontrol ediniz.
3 – Geri giderken, direksiyonu iki elinizle 9/15 pozisyonunda tutunuz. Bu pozisyon, her üç aynaya da doğru olarak bakmanızı sağlar. Aynı zamanda, aracın önünü, en iyi bu pozisyonda görürsünüz. Geri giderken aracınızın sadece arkasına değil, sağına, soluna ve önüne de bakıp, görüp, geri gitmeniz gerekmektedir.
Not2: Dikkat!!! Geri giderken, direksiyonu sağ yaparsanız, aracın arkası sağa, sol yaparsanız aracın arkası sola gider. Yine, geri giderken direksiyonu sağ yaparsanız, aracın önü sola, sol yaparsanız aracın önü sağa gider. Bu yüzden geri giderken aracın önünü de kontrol etmek son derece önemlidir. Doğru direksiyon tutuşu, aracınızın dört tarafını rahatça görmenizi sağlar.
4 – Geri gitme teknik olarak aynalara bakarak yapılır. Sağ aynadan sağ tarafı, sol aynadan sol tarafı, iç aynadan geri gideceğiniz yeri ve yolu, kontrol ederek geri gidişinize başlayınız.
5 – Geri gitmenin, max. Hızı 10 km.dir. Daha hızlı geri gitmeyiniz. Yavaş yavaş, gerektiğinde durup fiili olarak kontrol ederek geri gidiniz. Geri giderken, dönüp bakma ihtiyacı hissederseniz, durup sağ, sol ve arka camlardan bakarak aracın yanları ve arkasını kontrol ediniz. Araç hareket halindeyken kesinlikle aynalardan bakarak geri gidişinize devam ediniz.
6 – Geri manevra yaparken direksiyonu çok fazla hareket ettirmeyiniz. Düz geri gidiyorsanız sağa sola yaklaşmak için, direksiyonu hangi yöne yaklaşmak istiyorsanız o yöne bir ila beş dakika aralığında çeviriniz. Kesinlikle daha fazla çevirmeyiniz. Aracınız, bu kadar açılarla istediğiniz gibi sağa sola yaklaşacaktır.
7 – Geri giderken aynalardan aldığınız görüntüyü fiili olarak bakarak almanız mümkün değildir. En iyi görüntüyü aynalara bakarak alırsınız.
Not3: Dış dikiz aynaları bombelidir, cisimleri olduğundan daha uzakta gösterir. Bu durumu, her zaman göz önünde bulundurunuz. İlk başlarda zorluk çekseniz de, zaman içinde pratik yaparak görüntüyü doğru okumaya başlarsınız. İç dikiz aynası düzdür. Görüntüyü doğru olarak gösterir.
8 – Geri gidişinizi tamamladıktan sonra, vakit geçirmeden vitesi boşa alınız.
9 – Geri giderken aracın ortasından geriye dönüp bakmayınız. Bunu sadece direksiyon sınavında yapabilirsiniz.

10–Geri gidişte emniyet kurallarına uyarak arka sağ ve sol tarafımızdan gelen araç ve insanları görmeden hareket etmemeliyiz.

Not : Direksiyon sınavında neden arkaya dönerek arka camdan bakarak geri gidiliyor? Direksiyon sınav kuralları ve yönetmelikleri ilk ehliyet verilmeye başlandığından beri aynıdır. O yıllarda araçlarda sağ ayna yoktu. Sağ arka tarafı görme ihtimali, sadece içerden arka camdan bakmak suretiyle olabiliyordu.
Sınavlar hala aynı kurallara göre yapıldığı için, mecburen dönüp arka camdan bakarak geri gidiliyor

Yorum bırakın

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.